میرحسین 18 تیر هم کنار ما بود

باز هم مجبور شدم سوژه یادداشتم را تغییر بدهم. دو سه روزی بود یک موضوع خاص را در ذهنم پایین و بالا می‌کردم و می‌خواستم چند خطی درباره آن بنویسم که مسئله مهم‌تری پیش آمد و تصمیم گرفتم این پست را بنویسم؛ حالا درباره نتیجه‌اش خودتان قضاوت کنید.
بعد راهپیمایی دیروز دیدم چند نفر از دوستان در وبلاگ‌های خود از اصلاح‌طلبان و خاتمی و میرحسین گلایه کرده‌اند که چرا پابه‌پای مردم در صحنه نیستند. این سئوال بسیار مهمی است - گرچه شاید جواب ساده‌ای داشته باشد - و ایجاب می‌کند کسی به آن پاسخ دهد.
راستش را بخواهید من هم دوست دارم هر چه سریع‌تر این جنبش به سرانجام برسد. گاهی هیجان‌زده می‌شوم، اما یکدفعه به شکل عجیبی تو لاک خودم می‌روم، امید پیدا می‌کنم و چند دقیقه بعد ناامید می‌شوم؛ مثل همه شما. می‌خواهم بروم به خیابان و فریاد بزنم که این دولت دروغگوست، ریاکار است، فاشیست است و ... می‌خواهم آزادی را هر چه سریع‌تر در آغوش بکشم و انتظار فرمان مستقیم و عاری از ابهام رهبر جنبش سبز را می‌کشم، اما موسوی دست به عصا راه می‌رود و طبیعی است که در این حالت گاهی از من و تو عقب بماند. این خصلت هر جنبش اجتماعی است که رهبران آن با کمی فاصله به قضایا نگاه می‌کنند. اگر دقت کرده باشید میرحسین معمولا بیانیه‌های خود را با یکی دو روز تاخیر منتشر می‌کند؛ مثلا دو روز پس از تایید انتخابات توسط شورای نگهبان آخرین بیانیه خود را نوشت، نه همان شب. تصور می‌کنم هر واژه آن بیانیه را بارها سبک سنگین کرده تا احتمال خطا را به حداقل برساند.
کوتاه بگویم که سیاست میرحسین موسوی روشن است؛ آنچنان که در 9 بیانیه خود خطاب به ملت ایران آنان را به نافرمانی مدنی و ادامه اعتراضات خود تا کسب نتیجه دعوت کرده است. اما درباره شیوه‌های نافرمانی براین باورم که میرحسین کار را به خود مردم سپرده‌ است تا ابتکار عمل را به دست بگیرند. در آخرین بیانیه خود نیز خیلی شفاف از خلاقیت مردم در ابداع راه‌های جدید مبارزه سخن گفته است. کمااینکه ابتکار خود مردم بود که 18 تیر و سالروز حمله وحشیانه به کوی دانشگاه را به انتخابات و اعتراضات خود پیوند زدند و حماسه‌ای دیگر آفریدند.
میرحسین نمی‌تواند و نباید هر روز یک بیانیه بدهد یا در همه راهپیمایی‌ها حضور یابد. او رهبر جنبش است و اگر به هر دلیلی شکوه و جلال رهبری از دست رود، کار جنبش تمام است. موسوی کماکان کنار ماست؛ حضور معنوی و فکری‌اش را در صحنه احساس می‌کنیم و همین کافی است. بقیه کارها را خود ما باید انجام دهیم. موافقید؟ 

نظرات 6 + ارسال نظر
نیوز آنلاین شنبه 20 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:43 ق.ظ

سلام دوست عزیز.

وبلاگ قشنگی داری . خوشحال میشم منم تو وبلاگت لینک بدی.
با عنوان : آخرین عناوین خبر های روز دنیا

به وبلاگ منم سری بزن و تو بخش نظرات حتما بگو با چه عنوانی داخل لینک هایم قرارت بدم...

منتشکرم. منتظرتم .....

www.newsonline.blogsky.com

ژولیت شنبه 20 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:25 ق.ظ http://balatarin.com/permlink/2009/7/10/1654370

در بالاترین لینک دادم:)

خیلی خیلی ممنونم. چه کار خوبی کردی! باز هم لطفا از این کارها بکنید.

ایماگر شنبه 20 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 06:15 ق.ظ http://imayan.blogsky.com

نه تنها میرحسین که این بار کسانی مانند موسوی خوئینی‌ها نیز گفته‌اند که چون آنان را خائن و مانند آن خطاب کرده‌اند سکوت نمی‌کنند و این مایه‌ی امیدواری است. اصرار بیش از حد بر حضور خیابانی- که بسیار هم خطرناک است- ممکن است نتیجه‌ی عکس دهد، هرچند بسیاری از دوستان این دعوت کردن به آرامش را نمی‌پسندند.

آینده آبی شنبه 20 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:34 ق.ظ

تردیدی در این سخن نیست

ryt شنبه 20 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:47 ب.ظ

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?a=22810
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810

ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید
به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید

ر یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:15 ب.ظ http://http://rasoolpapaei.blogfa.com/

سلام

علیک سلام.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد